Oreo
Bakgrunn
Oreo ønsket korte vignetter som kunne brukes som visuelle elementer i TV-produksjoner. Målet var å styrke gjenkjennelsen av merkevaren gjennom enkle, tydelige og engasjerende animasjoner som fungerer i korte visuelle flater.
Utfordringen
Vignettene måtte være enkle nok til å fungere i korte TV-slots, men samtidig gi energi, særpreg og høy merkevaregjenkjenning. Oreo er en internasjonalt kjent merkevare med strenge retningslinjer, så animasjonene måtte følge identiteten deres til punkt og prikke – samtidig som de skulle tilpasses til norsk TV-bruk.
Vår tilnærming
Vi utviklet korte 2D vignett-animasjoner basert på Oreos visuelle profil, fargebruk og formspråk. Animasjonene ble tilpasset både digitale flater og tradisjonell TV, med riktige formater og eksportoppsett. De ble laget for å være dynamiske, enkle å gjenkjenne, og kunne brukes gjentatte ganger uten å miste effekt.
Resultat & verdi
Oreo fikk et sett profesjonelle vignett-animasjoner som ble brukt mye på TV, og dermed ga høy synlighet og sterk merkevaregjenkjenning i Norge. Vignettene styrket Oreos visuelle tilstedeværelse og ble et effektivt virkemiddel for å bygge konsistens på tvers av kanaler.
Hva vi leverte
2D vignett-animasjoner i tråd med Oreo sin identitet
Tilpasning til TV og digitale formater
Eksport i flere størrelsesforhold
Ferdige filer til produksjon og kringkasting